Türkiye Geneli Siyer Sınavı (2 Şubat 2020) Kesin Sonuçlar ve Ödül Kazananların Listesi
Peygamberimiz Hz. Muhammed'in hayatını anlama, yaptıklarını idrak etme, örnek alma ve topluma yansıtmak için Peygamber Sevdalıları Vakfı tarafından yapılan Siyer sınavı ile binlerce kişi sınava tabi oldu. Peygamber Sevdalıları Vakfı tarafından 11 Kasım 2019 tarihinde başlayan ve 17 Ocak 2020 tarihinde sona eren Siyer Sınavı 2 Şubat 2020 tarihinde yapıldı. 

Siyer Sınavının ardından sınavda başarılı olan adaylar ödül sonuçlarını beklemeye başladı. 

Sınavın sonuçları http://sonuc.siyersinavi.com/s.aspx adresinden T.C. kimlik numarası veya 11 haneli telefon numarasından sorgulanabiliyor.

‘O’nu Oku, O’nu Yaşa’ temasıyla vakfımızın gerçekleştirdiği Siyer Yarışması‘nda dereceye girenlerin isimleri belli oldu.

Temsilciliklerimiz Ödüllerle ilgili optik formda belirttiğiniz Telefon numarasından size ulaşacaklardır.

Sıralamalar Kategori bazında olup 2.Kategori 6 ile 7. 8. Sınıflar ayrı sıralanmıştır.

GENEL KURA ÖDÜLÜ KAZANANLAR:

1-Mersin-Akdeniz: Sudenur KEÇECİOĞLU, Tam Altın

2-Diyarbakır -Kayapınar: Elif SUN, Yarım Altın

3-İstanbul-Pendik: Ece UYAR, Çeyrek Altın

Siyer Yarışma Sonuçlarını Öğrenmek için sonuc.siyersinavi.com tıklayınız

SONUÇLARI GÖRMEK İÇİN TIKLAYIN

ÖDÜL SORGULAMA

1. KATEGORİ (4. VE 5. SINIF) UMRE ÖDÜLÜ

1. Emine Aydın Yozgat

1. KATEGORİ (4. VE 5. SINIF) DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR ÖDÜLÜ

1. Nesibe Abidova (İstanbul Fatih
2. Arda Sevtekin Şanlıurfa Halfeti
3. Esmanur Cihan Batman Merkez
4. Cezmi Alp Özcan Ankara Merkez
5. Meryem Timur Siirt Merkez
6. Zeynep Beyza Demiryılmaz Kütahya Merkez
7. Emir Kaan Saraç Bursa Merkez
8. Harun Emir Kırbıyık Isparta Merkez

1. KATEGORİ (4. VE 5. SINIF) BİSİKLET / ÇEYREK ALTIN 

1. Mehmet Sazar Mersin/Mut
2. Ceyda Gülışık Adana/Seyhan
3. Melih Karaarslan İstanbul/Pendik
4. Taha Miraç Ceylan Bilecik Merkez
5. Ebsar Avcı Adıyaman Besni
6. Abdullah Özdemir Mardin Midyat
7. Ahsen Ergül Bayburt Merkez
8. Betül İpek Çoruh İstanbul Pendik
9. Metehan Cengiz Çınar Bursa Merkez
10. Elif Baykara Malatya Merkez
11. Mehmet Kündeş Gaziantep Merkez
12. Fatma Hümeyra Can Van Erciş
13. Zeynep Kıran Trabzon Akçaabat
14. Mehmet Ali Sartık Diyarbakır Bismil

15. Muhammed Tekdemir Diyarbakır Çermik
16. Sait Siyam Elban Bitlis Merkez
17. Yahya Ayetullah Emre Hatay İskenderun
18. Alperen Aydın Elazığ Kovancılar
19. Zeynep Önal Ankara Merkez

29. Güldanur Ayan Şırnak Cizre
30. Hilal Ecrin Emiroğlu Ankara Merkez
31. Zeynep Bahadır Trabzon Merkez

1. KATEGORİ (4. VE 5. SINIF) BİSİKLET / ÇEYREK ALTIN

29. Güldanur Ayan Şırnak Cizre

1. KATEGORİ (4. VE 5. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. Selvi Çobanoğlu Gaziantep Merkez
2. Hamza Bulut Kocaeli Merez
3. Efe Mehmet Kaya Mersin Merkez
4. Muhammed Enes Alkan Mardin Midyat
5. Helen Akyüz Gaziantep Merkez
6. Hedil Şahadi Mersin Tarsus
7. Humeyra Çuhadar Elazığ Baskil
8. Hayrunisa Gül Ayaloğlu Trabzon Merkez
9. Mustafa Bilal Yücel Şanlıurfa Bilecik
10. Hüseyin Veli Kaya Ağrı
11. Zilan Genç Elazığ
12. Tuba Ayyıldız Diyarbakır

2. KATEGORİ (6. SINIF) BİSİKLET/ÇEYREK ALTIN

1. Hasan Buğu Bingöl
2. Emirhan Dinç İstanbul
3. Sadullah Yıldız İstanbul
4. Zeynep Tuncer Adıyaman
5. Hasan Hüseyin Acar Adıyman
6. Muhammed Elhansun Bingöl
7. Vefa Erçiçek Van
8. Rojda Kaplan Siirt
9. Ali Bozan Mardin
10. Yiğit Aslan Şanlıurfa
11. Elif Ecrin İşcen Bingöl
12. Zülfiye Doğruer Elazığ

2. KATEGORİ (6. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. Zeynep Boztimur Bingöl
2. Reyyan Bilgili Kahramanmaraş
3. Rojnur Bingöl Muş
4. Hatice İkra Temizkan Elazığ
5. İbrahim Aktaş Mardin
6. Fatih Beroje Malatya
7. Kadriye Bati Mardin

2. KATEGORİ (6. SINIF) BİSİKLET / ÇEYREK ALTIN

15. Nuriye Meryem Şen Sakarya
16. Eyüp Talha Eroğlu Aksaray
17. Bahar Asar Diyarbakır
18. Reyyan Yeniay Şanlıurfa
19. Kardelen Yavuz Muş
20. Göksu Güler Van
21. Salih Esme Diyarbakır

2. KATEGORİ (7. VE 8. SINIF) BİSİKLER / ÇEYREK ALTIN

1. Ahmet Şahin Mardin
2. Ramazan Akpirinç Diyarbakır 
3. Sevde Betül Özdemir Isparta
4. Tuana Çakmak Bursa
5. Zeynep Demirel 


15. Meryem Bilkay Mardin
16. Esma Akbaş Hakkari
17. Eren Özdoğan Diyarbakır
18. Ahmet Yalçınkaya Ağrı

2. KATEGORİ (7. VE 8. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. Yunus Emre Yaşar Bitlis
2. Ceylan İşler Van
3. Muhammed Halil Aybek Siirt
4. Ömer Demir Şanlıurfa
5. Muhammed Emin Yıldırım Batman
6. Tuana Özgür Diyarbakır
7. Hakkı Öztürk Diyarbakır
8. Edanur Görgün Mardin
9. Ömer Karayılan İstanbul
10. Mustafa Güldaş Ordu
11. Emine Tileği Batman
12. Utkan Arı Mersin



15. Mirza İnceköse Kırıkkale
16. Baran Aydın Ağrı
17. Efran Beğde Düzce

----

GENEL KURA SONUÇLARI

CUMHURİYET ALTINI 

Sudenur Keçecioğlu Mersin

YARIM ALTIN

Elif Sun Diyarbakır

ÇEYREK ALTIN 

Ece Ucar İstanbul

4. KATEGORİ (YETİŞKİNLER) KOL SAATİ

1. Sibel Men Siirt
2. Saniye Küçük Rize
3. Asiye Kınık Diyarbakır
4. Hacer Ayriç Adana
5. Feyat Baran Van

4. KATEGORİ (YETİŞKİNLER) YARIM ALTIN

1. Seyfettin Dişbudak Adıyaman
2. Ferhat Apuhan Bingöl
3. Esmanur Üçer Hatay
4. Abdurrahman Acar Mardin
5. Büşra Çiftçi Erzurum
6. Yusuf Karakuş Rize

4. KATEGORİ (YETİŞKİNLER) ÇEYREK ALTIN

1. Hümeyra Durdu Bayburt
2. Sevcan İçen Van
3. Mehmet Salih Uygur Mardin
4. Hamza Aslan Diyarbakır
5. Mesut Güler Muş
6. Hüseyin Soysal Diyarbakır
7. Ali Osman Yesim Kütahya

4. KATEGORİ (YETİŞKİNLER) UMRE ÖDÜLÜ

1. Ayşe Umaç Adana
2. Merve Şamlı Diyarbakır
3. Saadet Kaya Şanlıurfa
4. Abdullah Güç İstanbul

4. KATEGORİ (YETİŞKİNLER) DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

1. Muhammed Bayır Adana
2. Mehmet Kaya Diyarbakır
3. Ceylan Gül Tekirdağ
4. Ayşe Kuşan Van
5. Mehtap Büyükkılıç Şanlıurfa
6. Sena Karatay Şanlıurfa
7. Büşra Akbay Denizli
8. Barış Çavli Van
9. Gülnaz Şimşek Diyarbakır

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) KOL SAATİ ÖDÜLÜ

1. Yunus Emre Tal Elazığ
2. Nurcan Solmaz Hatay

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. İbrahim Eren Diyarbakır
2. Sena Yılmaz Diyarbakır
3. Gülbahar Yüksel Antalya
4. Zeynep Güllü Hatay
5. Taha Çali Diyarbakır
6. Hacire Örnek Mardin
7. Sümeyye Sarıdal Mardin
8. Esra Yaşin Mardin

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) UMRE ÖDÜLÜ

1. Seyfullah Arslan Eskişehir

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

1. Halil İbrahim İnce Mersin
2. Bülent Yıldırım Batman
3. Mehmet Emin Kalkan Batman
4. Zehra Ayaz Siirt

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) ÇEYREK ALTIN

1. Aysel Ölçü Şanlıurfa
2. Enes Yağmur Diyarbakır
3. Yusuf Taş Diyarbakır
4. İsmail Küçükoğlu Şanlıurfa
5. Elifnur Akay Mardin

1. KATEGORİ (4. VE 5. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. Selvi Çobanoğlu Gaziantep Merkez
2. Hamza Bulut Kocaeli Gebze
3. Efe Mehmet Kaya Mersin Merkez
4. Muhammed Enes Alkan Mardin Midyat
5. Helen Akyüz Gaziantep Merkez
6. Hedil Şahadi Mersin Tarsus
7. Humeyra Çuhadar Eazığ Baskil
8. Hayrunisa Gül Ayaloğlu Trabzon Merkez
9. Mustafa Bilal Yücel Şanlıurfa Bilecik
10. Hüseyin Veli Kaya Ağrı
11. Zilan Genç Elazığ
12. Tuba Ayyıldız Diyarbakır
13. Fatma Aykutbay Diyarbakır
14. Meryem Boğdi Diyarbakır
15. Nisa Elçi Adıyaman
16. Berfin Önder Ağrı
17. Elif Yıldız Diyarbakır
18. Halil İbrahim Çıbık Gaziantep
19. Ahmet Latif Yıldırım Van
20. Taha Pınar Batman

2. KATEGORİ (6. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

11. Sümeyye Mete Erzincan
12. Azra Barulay Bingöl
13. Zeliha Kırık Van
14. Ayça Özpay Gaziantep
15. Emin Yıldırım Batman
16. Ayşem Yurtkul Muğla
17. Mevlüde Esen Diyarbakır
18. Muhammed Taha Ergül İstanbul

2. KATEGORİ (7. VE 8. SINIF) DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

1. Rabia Çoşkun Diyarbakır
2. Edanur Duman Diyarbakır
3. Ebrar Aslan Diyarbakır
4. Ahmet Taha Aslan Adıyaman
5. Leyla Temel Ağrı
6. Azra Akdağ Diyarbakır
7. Rana Aygün Kayseri
8. Ebubekir Keskin Bingöl
9. Zeynepnur Nalbant Ankara

2. KATEGORİ (7. VE 8. SINIF) BİSİKLET / ÇEYREK ALTIN

1. Ahmet Şahin Mardin
2. Raman Akpirinç Diyarbakır
3. Sevde Betül Özdemir Isparta
4. Tuana Çakmak Bursa
5. Zeynep Demirel Mardin
6. Gülşen Polat Ağrı
7. Abdullah Arıbaş İzmir
8. Zilan Taşdemir Batman
9. Selman Çelik Diyarbakır
10. Ayfer Turan Van
11. Arda Keskin İstanbul
12. Mustafa Ekici Mardin
13. Şeyda Almaz Van
14. Esmanur Beken Mardin
15. Meryem Bilkay Mardin
16. Esma Akbaş Hakkari
17. Eren Özdoğan Diyarbakır
18. Ahmet Yalçınkaya Ağrı
19. Kübra Oğuz İstanbul
20. Edanur Nurlu İstanbul

2. KATEGORİ (7. VE 8. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. Yunus Emre Yaşar Bitlis
2. Ceylan İşler Van
3. Muhammed Halil Aybek Siirt
4. Ömer Demir Şanlıurfa
5. Muhammed Emin Yıldırım Batman
6. Tuana Özgür Diyarbakır
7. Hakkı Öztürk Diyarbakır
8. Edanur Görgün Mardin
9. Ömer Karayılan İstanbul
10. Mustafa Güldaş Ordu
11. Emine Tileği Batman
12. Utkan Arı Mersin
13. Muhammed Emir Beyazıd Mardin
14. Elif Uzun Adana
15. Mirza İnceköse Kırıkkale
16. Baran Aydın Ağrı
17. Ekran Beğde Düzce
18. Abdussamed Sezgi Erzincan
19. Hivnur Ulu Diyarbakır
20. Zuhal Ayzit İzmir

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) UMRE ÖDÜLÜ

1. Seyfullah Arslan Eskişehir

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

1. Halil İbrahim İnce Mersin
2. Bülent Yıldırım Batman
3. Mehmet Emin Kalkan Batman
4. Zehra Ayaz Siirt

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) ÇEYREK ALTIN

1. Aysel Ölçü Şanlıurfa
2. Enes Yağmur Diyarbakır
3. Yusuf Taş Diyarbakır
4. İsmail Küçükoğlu Şanlıurfa
5. Elif Nur Akay Mardin

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) TABLET ÖDÜLÜ

1. İbrahim Eren Diyarbakır
2. Sena Yılmaz Diyarbakır
3. Gülbahar Yüksel Antalya
4. Zeynep Güllü Hatay
5. Taha Çali Diyarbakır
6. Hacire Örnek Mardin
7. Sümeyye Sarıdal Mardin
8. Esra Yaşin Mardin
9. Zeynep Yıldız İstanbul 
10. Ahmet Yıldız Adıyaman

3. KATEGORİ (9. 10. 11. 12. SINIF) KOL SAATİ ÖDÜLÜ

1. Yunus Emre Tal Elazığ
2. Nurcan Solmaz Hatay



Sınav sonucunda dereceye girip umre ödüllü kazananlar, kendileri umreye gitmedikleri takdirde sadece birinci derece akrabalarından birini (anne, baba, eş, kardeş veya çocuklardan-18 yaş ve üstü- birini) yerine gönderebilir. Umre ödülü kazanan veya kazananın yerine giden aday bayan ise mutlak surette bir mahreminin yanında olması gerekmektedir. Ancak kendileri ile gelecek mahreminin masrafları kendi şahsına aittir. Umre için yol ücreti, barınma ve iaşe dışındaki masraflar(pasaport işlemleri, kalkış noktasına kadar ki yol masrafları, umreye gidecek kişiden kaynaklı fazla ücret ödemesi gibi masraflar) şahsa aittir. Hak edilen ödüller belirtilen dönem için geçerli olup, sonraki dönemlere devredilemez.



SİYER YARIŞMASI SORULARINA YAPILAN İTİRAZLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Bismillahirrahmanirrahim

Bizleri alemlere rahmet peygamberin örnek yaşamını tanıtma ve hayata taşıma gibi bir misyona hizmet eden böylesi bir sınavda daha vazifedar eyleyen Allah’a hamd, en güzel örnekliğin sahibi Hz. Muhammed’e salat ve selam olsun.

Geleneksel hale getirdiğimiz Siyer yarışmalarımızın bir yenisini daha düzenlemiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Allah’ın razı olduğu bir hayatı farklı yönleriyle her sene on binlere hatta yüz binlere sunmanın, ilahi rızaya vesile olacağı ümidi ve inancıyla faaliyet alanımızı genişletmek ve daha eksiksiz hale getirme gayreti içerisindeyiz. Rabbimiz bizlere bu hizmetleri daha sağlıklı yürütebilecek imkan ve insan versin. Hepsinden önemlisi, ibadet bilinciyle sarıldığımız bu hizmetlerde kalbimizde dünyaya meyil vermesin, kalbimizi ibadetin ruhu olan ihlas ile zinetlendirsin.

Evet, bu yıl da 4 kategoride gerçekleştirdiğimiz bu yarışmada, bazı sorularla ilgili itirazlar tarafımıza iletilmiş ve sınav komisyonumuzca incelenerek değerlendirilmiştir. Sonuç olarak aşağıda verilen açıklamaların yapılması uygun görülmüştür.

Tüm katılımcılara ve emeği geçenlere şükranlarımızı sunuyor; yüce Rabbimizden, ömrümüzün sonuna kadar bizleri böylesi hayırlı işlerde istihdam etmesini diliyoruz.

4. KATEGORİ

A Kitapçığı 3, B kitapçığı 60. soru: Soruda Umretü’l Kaza sırasında Müslümanların davranışlarından etkilenerek Müslüman olmuş ve hicret etmiş olan sahabe sorulmuştur. Halid b. Velid’in Müslümanların davranışlarından etkilendiği gibi bir bilginin kitapta geçmediği doğrudur. Ancak soruda istenen üç bilgiden (Müslüman olma zamanı, Müslümanların davranışlarından etkilenip etkilenmediği ve hicret etmiş olması) ikisinin sağlıklı olması, diğer seçeneklerde verilenlerin bu üç bilgiyle uyuşmaması ve verilenlerin, cevaba ulaşma noktasında yeterli görülmesi gibi nedenlerden dolayı iptallik bir durumun olmadığına karar verilmiştir.

A Kitapçığı 7, B kitapçığı  54. soru: Verilen öncüller doğru da olsa da sınav kitabında yer almadığı için sorunun iptaline karar verilmiştir.

A Kitapçığı 9, B kitapçığı 39. soru: Hangi seçeneğin Hudeybiye’nin kazanımlarından olmadığı sorulmuştur.

A seçeneğinde; fiilen devlet olarak tanınması yerine resmen devlet olarak tanındı demeye gerek yoktur. Çünkü anlaşma yapmak resmen tanımanın yanında aynı zamanda fiili tanımayı da barındırır.

B seçeneğinde verilen, “Oluşan barış ortamından istifade ile Mekke’de Müslüman olanların sayısı hızla artmıştır” ifadesi, anlaşmanın bir kazanımı olarak söylenebilir. Çünkü anlaşma olumsuz maddeler içermesine rağmen bir fetih olarak nitelenmiştir. Şüphesiz bu fethin öncelikle gönüllerin fethi olarak anlaşılması gerekir. Çünkü savaş durumunda diyalog kanalları genelde kapalı olur. Dolayısıyla anlaşmanın sayfa 232’de verilen 6 ve 7. Maddeleri ile bu barışın Mekkelilerin İslam’ı tanımalarına kolaylık sağladığını söyleyebiliriz. Ayrıca, Ebu Basir’in kurduğu kampa katılanların tümünün önceden Müslüman olanlardan oluştuğunu söyleyemeyiz. Sayıları önceleri 70’i bulan bu insanların daha sonra 300’ü geçtiği ve bunların bu kampa Mekke’den katıldıkları açıktır. Çünkü anlaşmaya göre Müslüman olarak Medine’ye gittiğinde müşriklere teslim edilecek olanlar Mekkelilerdir. Yine bu Müslüman olanların Mekke’de kalmaları gibi bir şart yok ve Mekke’den çıkıp Ebu Basir’e katılmaları durumu değiştirmez. Mekke’de iken Müslüman olmaları yeterlidir. Verilen bu bilgilerden yola çıkılarak B seçeneğinin de bir kazanım olarak kabul edilebileceğine karar verilmiştir.

D seçeneğine bakıldığında ise; Mekke müşrikleri ile yapılan anlaşmanın bir rahatlık sağladığı ve Hayber’e yönelmeyi kolaylaştırdığı söylenebilir. “Anlaşma ile birlikte” ifadesi yerine anlaşmadan sonra ifadesinin kullanılması daha doğru olabilirdi ancak bu ifadenin de “akabinde” anlamını verdiği bilinmektedir.

Nihayetinde cevap olarak karşımıza çıkan seçenek C seçeneğidir. Her ne kadar Mekke ile yapılan anlaşmadan sonra Medine’de tebliğ rahatlar deniliyorsa da en başından itibaren Medine’de tebliğin önünde bir engel olmadığı, belirtilen dönemde Medine’de Yahudi varlığına son verilmiş olması ve İslam devletinin sağlam temeller üzerine oturtulduğu bir dönemdir. Nitekim akabinde çevre krallıklara elçiler gönderilmesi, içerde böyle bir sorunun kalmadığını göstermektedir.

A Kitapçığı 36, B Kitapçığı  2. soru: Peygamber Efendimiz’in kaç ay boyunca Beyti Makdis’e doğru namaz kıldığı sorulmuştur. “Medine’de” denilmesinin daha net bir ifade olacağı kesindir. Ancak  Mekke dönemi düşünüldüğünde Efendimiz Beyti Makdis ile arasına Kabe’yi alarak namaz kıldığı için kısmen Kabeye doğru kıldığı da söylenebilir. Ayrıca seçeneklerde sadece ayların verilmiş olması zaten Medine döneminin kastedildiğine işarettir ve kitapta geçen ifadeyle de uyuşmaktadır.

A Kitapçığı 46, B Kitapçığı  17. soru: İlk defa Hz. Ömer’in Müslüman olmasıyla Kabe’de cemaatle namaz kılınmıştır. Sayfa 81-822de bu bilgi geçmektedir.

A Kitapçığı 54, B Kitapçığı 7. soru: Aynı yıl meydana gelen iki olay sorulmuş ancak Hicri veya Miladi yıl olup olmadığı belirtilmemiştir. Yapılan incelemede Hudeybiye Anlaşması ve Hayber’in Fethi’nin, Miladi 628 yılında (sayfa 78); Hayberin Fethi ile Kaza Umresi’nin de Hicri yedinci yılda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Bu yüzden B ve C seçeneklerinin her ikisinin de doğru kabul edilmesine karar verilmiştir.

A Kitapçığı 59, B Kitapçığı 75. soru: Paragrafta kardeşlikten daha çok bahsedilmiş olabilir ancak İslam toplumunda olması gereken husus olarak kardeşliğe değil kardeşliği tesis edecek mekana vurgu yapılmıştır. Ayrıca verilen ifadeler kitabın 123. Sayfasında Mescid-i Nebevi’nin İnşası başlığı altında verilmektedir.

A Kitapçığı 65, B Kitapçığı 27. soru: Yapılma nedeni farklı olan seriye veya gazve hangisidir? Sorusunun cevabı Safevan’dır. Her ne kadar Bedir’de bir orduyla büyük bir savaş yapılmışsa da önemli olan Bedir Gazve’sinin yapılma nedenidir ki, burada amacın kervan olduğunu, ancak orduyla savaşmak durumunda kaldıklarını unutmamalıyız. Dolayısıyla diğer seçeneklerde verilen olaylarda temel neden Kureyş kervanını ele geçirmek iken Safevan Gazvesi’nde amaç Medine sürülerini ele geçiren Kurz b. Cabir’i etkisiz kılmaktır.

A Kitapçığı 64, B Kitapçığı 26. soru: Verilen paragrafta Peygamber Efendimiz’in (sav), Hubab b. Münzir’in “önerisini” isabetli bulup uygulaması Peygamber Efendimiz’in (sav) gerektiğinde bir askerin bile komutasına girebileceğini göstermez. Komuta altına girmek komut almayı, emir almayı gerektirir. Ne Efendimiz (sav) bir sahabenin emriyle hareket etmiştir ne de bir öneriyi kabul edip uygulamak komuta altına girmek olarak değerlendirilebilir. Öyle olsaydı şayet; evladının fikrini beğenip uygulayan baba oğlunun emri altına, işçisinin önerisini uygulayan patron işçisinin emri altına, öğrencisinin fikrini beğenip uygulayan öğretmen öğrencisinin emri altına girmiştir denilmesi gerekmektedir ki bunun makul olmadığı da kabul edilecektir. Dolayısıyla Peygamber Efendimiz (sav) bir peygamber olarak hiçbir zaman komuta altına girmemiş, her zaman komuta etmiştir.

A Kitapçığı 66, B Kitapçığı 36 . soru: Soruda metinden yola çıkarak ulaşılabilecek en genel yargı istenmektedir. Dikkat edilecek olursa metinde 1.İşkenceler altında bir sahabe var. 2. Sahabenin Peygamberi ailesinden üstün tutması var. 3. Bu sevgi karşısında düşmanın hayret ve şaşkınlığı var. Dolayısıyla tüm bu durumları kapsayan ifade hangisindeyse en genel yargının o olduğunu söyleyebiliriz. D seçeneğine bakıldığında “En zor şartlar altında” ifadesi ile 1. kısmın, “her şeyin üstünde tutulan peygamber sevgisi” ifadesi ile 2. kısmın, “düşmanda dahi hayret uyandırır” ifadesi ise 3. kısmın karşılandığını; diğer seçeneklerde bunlardan en az birinin ihmal edildiğini görmekteyiz. En genel yargı istendiği için diğer seçeneklerdeki ifadelerin doğru olması normaldir ancak D seçeneği gibi kapsayıcı olmadığı açıktır.

A Kitapçığı 69, B Kitapçığı 20. soru: Bu soruda itirazlar birinci öncül üzerinde yoğunlaşmaktadır. Yani Hz. Hatice annemizin kendi ifadesiyle efendimizle evlenmek istemesinin nedenleri arasında “Akraba olması” nın etkili olmadığı ifade edilmektedir. Kitaptaki ilgili bölümü aynen aktaralım: “ Ey amcamın oğlu! Akrabam olduğun kavminin arasında şerefli, emniyetli, güzel huylu ve doğru sözlü olduğun için seninle evlenmeyi arzu etmiş bulunuyorum.”

Yukarıda ifadede sadece “akrabam olduğun” ibaresinden sonra bir virgül konulmamıştır. Peki konulmaması anlamı bozar mı acaba? Örneğin, “Bayan öğretmene kızdı” ifadesinde virgül olmadığı için birisi bir bayan öğretmene kızmış şeklinde anlaşılacağı gibi, Bayanın biri öğretmene kızmış şeklinde de anlaşılabilir. Ancak “Akrabam olduğun kavminin arasında” ifadesinde böyle bir karmaşa söz konusu değildir. “Akrabam olduğun” ibaresinden sonra doğal bir virgül vardır çünkü “akrabam olduğun kavminin” şeklinde bir ifade doğru bir kullanım olamaz ve hiçbir edebiyatçının da bunu iddia etmeyeceğini düşünmekteyiz.  “Akrabam olan kavminin” şeklinde kullanılsaydı, akrabalığın kavmi nitelediği, dolayısıyla bir sebep olarak ileri sürülemeyeceği söylenebilirdi. Fakat buradaki akrabalık atfı kavme değil Efendimiz’e yapılmıştır. Akrabam olduğun…..ve doğru sözlü olduğun için…” Yine “için” ibaresinin sebep bildirmek için kullanıldığı düşünüldüğünde cümle, “Akrabam olduğun için, kavminin arasında…..olduğun için seninle evlenmeyi arzu etmiş bulunuyorum” şeklinde okunmalıdır. Dolayısıyla akrabalık bir tercih sebebi olarak sayılmıştır.

Yine Hz Hatice annemizle daha önce evlenmek isteyenlerin akraba olduklarını farz etsek bile Hz. Hatice annemiz onların teklifini reddettiği için akrabalığı bir tercih sebebi olarak görmemiştir diyemeyiz. Çünkü akrabalık tek sebep olarak gösterilmemektedir. Bazen olur ki bir tercih için istenen üç özellikten biri eksik olduğu için tercih gerçekleşmez. Bu durum diğer ikisinin tercih sebebi olmadığı anlamına gelmez. Hz Hatice annemiz de evleneceği kişinin hem akraba olmasını hem de güzel ahlaklı olmasını istemiştir. Kendisini daha önce isteyenlerde akrabalık şartı olabilir ama diğer beklentiler karşılanmadığı için reddedilmişlerdir.

A Kitapçığı 79, B Kitapçığı  52.soru: Verilen metinde geçen “ağır şartlar kabul edilmiş ve Kureyş’e büyük tavizler verilmişti.” İfadesinden yola çıkarak E seçeneğine de ulaşılabileceği iddia edilmektedir. Hudeybiye’nin bir fetih olduğu bir kenara bırakılıp sadece verilenlerden yola çıkıldığında bu cümlenin başındaki “Onlara göre” ibaresi gözden kaçırılmakta olduğunu söyleyebiliriz. Yani, sahabeler büyük tavizler verildiğini düşündü diye Müslümanlar bu anlaşmayla çok şey kaybetmiştir denilemez.

3. KATEGORİ

A Kitapçığı 42, B Kitapçığı  30 .soru: B ve C seçenekleri aynı olduğu için her ikisi de doğru cevap olarak kabul edilmiştir.

A Kitapçığı 54, B Kitapçığı . soru: Aynı yıl meydana gelen iki olay sorulmuş ancak Hicri veya Miladi yıl olup olmadığı belirtilmemiştir. Yapılan incelemede Hudeybiye Anlaşması ve Hayber’in Fethi’nin, Miladi 628 yılında (sayfa 78); Hayberin Fethi ile Kaza Umresi’nin de Hicri yedinci yılda gerçekleştiği tespit edilmiştir. Bu yüzden B ve C seçeneklerinin her ikisinin de doğru kabul edilmesine karar verilmiştir.

A Kitapçığı 64, B Kitapçığı. soru: Verilen paragrafta Peygamber Efendimiz’in (sav), Hubab b. Münzir’in “önerisini” isabetli bulup uygulaması Peygamber Efendimiz’in (sav) gerektiğinde bir askerin bile komutasına girebileceğini göstermez. Komuta altına girmek komut almayı, emir almayı gerektirir. Ne Efendimiz (sav) bir sahabenin emriyle hareket etmiştir ne de bir öneriyi kabul edip uygulamak komuta altına girmek olarak değerlendirilebilir. Öyle olsaydı şayet; evladının fikrini beğenip uygulayan baba oğlunun emri altına, işçisinin önerisini uygulayan patron işçisinin emri altına, öğrencisinin fikrini beğenip uygulayan öğretmen öğrencisinin emri altına girmiştir denilmesi gerekmektedir ki bunun makul olmadığı da kabul edilecektir. Dolayısıyla Peygamber Efendimiz (sav) bir peygamber olarak hiçbir zaman komuta altına girmemiş, her zaman komuta etmiştir.

2. KATEGORİ

A Kitapçığı 10, B Kitapçığı 37. Soru: Soruda Medine’ye hicretten sonra yapılan ilk iş sorulmuştur. Kitapta ilk önce.. bir cami yapmaya karar verdi denilmektedir. Bundan her ne kadar mescidin yapıldığı anlamı çıkmasa da “daha sonra Mecsid-i Nebevi adıyla meşhur olacaktı” ibaresinden bu mescidin yapıldığı kesin olarak anlaşılmaktadır.

A Kitapçığı 20, B Kitapçığı 9. Soru: Hicret sırasında emanetleri sahiplerine vermesi için Hz. Ali’yi görevlendirmesi şüphesiz Peygamberimizin (sav) güvenilir biri olduğunu gösteren bir kanıttır. Ancak bu durum peygamber olduktan sonra yaşanan bir durumdur. Soruda istenen Peygamberlikten önce de güvenilir olarak tanındığını gösteren kanıttır. Dolayısıyla verilen bilginin peygamberlik öncesiyle ilgili olması gerekmektedir.

A Kitapçığı 55, B Kitapçığı 6. Soru: Bu soruda, verilen IV. ve V. Öncülün kitapta geçmediği ifade edilmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki Efendimizin (sav) özellikleri illa da bire bir ifade edilmek zorunda değildir. Bu özelliklere sahip olduğunu gösteren ifadeler veya uygulamaların olması yeterlidir. Örneğin IV. öncülde verilen kendisine yapılan iyiliklere vefa göstermesi özelliği Sayfa 47de  geçen şu bölümden çıkarılmalıdır: “Peygamberimiz, Hatice’yle evlendikten sonra ilk işlerinden biri olarak durumu iyi olmayan amcasına yardım etmek oldu. Peygamberimiz diğer amcalarıyla anlaşarak Ebu Talib’in yükünü hafifletmek için bazı çocuklarını yanlarına aldılar. Peygamberimiz, Ali’yi yanına aldı.” Okuyucu daha önce Ebu Talib’in yaptıklarını bildiği için Efendimizin (sav) bu yardımının bir vefa örneği olduğunu anlamalıdır. Aynı şekilde “şefkat ve merhamet peygamberi” (sh.74) olarak anılan bir peygamberin tüm canlılara merhametli olacağını da bilmelidir.

A Kitapçığı 56, B Kitapçığı 7. Soru: Peygamber Efendimizin (sav) Hz. Hatice ile olan düğününe sütannesi Halime’nin katıldığı kitabın 47. sayfasında “Makul bir mihr karşılığında Peygamberimizle Hatice validemizin nikâhları kıyıldı. Düğün merasimine Peygamberimizin sütannesi Halime de katılmıştı.” şeklinde açık bir ifadeyle geçmektedir.

1. KATEGORİ

A Kitapçığı 10, B Kitapçığı 37. Soru: Soruda Medineye hicretten sonra yapılan ilk iş sorulmuştur. Kitapta ilk önce.. bir cami yapmaya karar verdi denilmektedir. Bundan her ne kadar mescidin yapıldığı anlamı çıkmasa da “daha sonra Mecsid-i Nebevi adıyla meşhur olacaktı” ibaresinden bu mescidin yapıldığı kesin olarak anlaşılmaktadır. Ayrıca kitapta Peygamber Efendimiz’in (sav) Ensar ve muhaciri kardeş yaptığı bilgisi geçmemektedir.

Peygamber Sevdalıları Vakfı
Sınav Komisyonu                                                                                                                  
Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Misafir Avatar
Ebrar Şura 2 hafta önce

Niye haksızlık yapılıyor ya illerde doğru sayısına göre yapsınlar ve birde diyorlar ki diğer katılan yarışmacılara kol saati verilecek hani nerede ayrıca sürekli Diyarbakır Mardin sürekli olarak çıktı çok haksızlık yapıldı birde dinden bahsediyorlar

Misafir Avatar
Berhudan sak 2 hafta önce

Arkadaşlar bana da benimde ismim yok ama 40 netim var niye haksıslık yapıyorlar

Misafir Avatar
Fırat 2 hafta önce

Ben niye yokum?

Misafir Avatar
Sinan 3 hafta önce

Oduller ne zaman verilecek

Misafir Avatar
Murat Çelik 4 hafta önce

Ne aldım

Misafir Avatar
! 1 ay önce

Benim ismim niye yok doğruların çaktu

Misafir Avatar
Eymen 1 ay önce

Benim adım niye yok

Misafir Avatar
Eymen yüceli 1 ay önce

Benim adım niye yok