İLK DEFA VE YENİDEN MÜDÜR ATAMA BAŞVURU SONUÇLARI AÇIKLAYAN İLLER -1-

24 Kasım'da Öğretmenler Hangi Müjdeyi Bekliyor ?

Serbest Kıyafet Eyleminde Son Durum

Serbest Kıyafet Eyleminde Son Durum

Memur Sendikaları Konfederasyonu'nun (Memur-Sen) dün Türkiye genelinde başlattığı 'başörtülü ve kravatsız işe gitme' eylemi bugün de artarak devam ediyor.

 

Eğitim-Bir-Sen'in bağlı olduğu MEMURSEN Konfederasyonunun kamuda çalışanların serbest kıyafetle çalışması için başlattığı 10 milyon imza kampanyasından sonra 18 Mart'ta başlayan serbest kıyafet eylemine katılım giderek artıyor...

Eğitim-Bir-Sen'in bağlı olduğu MEMURSEN Konfederasyonu 11 iş kolunun tamamında eylem kararı alırken diğer konfederasyon ve sendikaların sadece eğitim iş kolunda eylem kararı alması dikkat çekti.

Dün başlayan kamuda serbest kılık kıyafet eylemine destek veren eğitim sendikaları şunlar:

Eğitim-Bir-Sen

Demokratik Eğitimciler Sendikası

Eksen

Eğitim İlke Sen

Türk Eğitim Sen 

Aktif Sen

Özgür Eğitim Sen 

Hatırlanacağı üzere Eğitim Sen ve Eğitim İş haricinde eyleme karşı olduğunu açıklayan sendika çıkmadı.

İstanbul'da şu ana kadar sadece ESENYURT Halil Fahri Orman ilkokulu/Ortaokulu'nda ve BAHÇELİEVLER Şirinevler İlkokulu'nda okullarına serbest kılık kıyafetle giden katılan eğitimciler hakkında tutanak tutulduğu bilgisine ulaştık. Sitemize ulaşan bu bilgi haricinde eylemin bir çok kesimden eğitim çalışanını birleşirdiğini söyleyebiliriz.

Tutanak tutulan okullarda da okul müdürlerinin özellikle erkek öğretmenler ya da mini etek, streç pantolon, kot pantolon, kolsuz kıyafet giyen öğretmenler hakkında değil de; sadece başörtülü derse giren bayan öğretmenler hakkında tutanak tutması dikkat çekti.

Bazı İlçe Milli Eğitim Müdürlerinin bu durumu farkedip yönetmeliği tek yanlı ve keyfi olarak uygulayan okul müdürlerini uyardığı bilgisine ulaşıldı.

Görüştüğümüz Eğitim-Bir-Sen İstanbul 1 Nolu Şube Başkanı Emrullah AYDIN tek yanlı ve kasıtlı tavır alan söz konusu okul müdürleri hakkında suç duyurusunda bulunacaklarını ifade etti.


Genel olarak büyük oranda destek bulan kamuda serbest kıyafet eylemi, eğitim sendikaları ve eğitimcileri birleştirdiği gibi katılımda çığ gibi büyüyerek yayılıyor.

 

KAMUAJANS / ÖZEL

 

 

  • Bu haber için 75 yorum var

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
  • sema 20 Mart 2013 22:13

    tes e teşekkürler,türk eğitim sen varsa herşey tamam demektir..

  • Melike Hoca 20 Mart 2013 22:12

    benim okulumda hiçbir eğitim bir sen'li eyleme katılmıyor. sendikasız bir öğretmen olarak bendeniz ise eyleme destek veriyorum ve başörtülü giriyorum derslerime.yarın da türk eğitim sen'e üye olacağım.inşAllah hayırlısı olacak...

    Yorumun Devamı
  • EĞİTİM SENLİLERE YAZAN ARKADAŞA YANIT 20 Mart 2013 15:09

    bizim özgürlük anlayışımız da her hangi bir değişiklik yok yandaş sendikaların bizlere bakış açısını değerlendirin.ayrıca 28 şubat yönetici atamanın yandaş sendikalara ve eğitim sen lilere nasıl uygulandığına bir bakın.ayrıca sendikacılığı bizlere öğretmek sizlerin haddi değil bizim amacımız örgütlü toplum yaratmak sizin amacınız koltuk kapmak....

    Yorumun Devamı
  • İŞTE BİZ 20 Mart 2013 15:04

    baktılar ki memursen başaracak ve prim yapacak hemen dahil olup pastadan pay alma çabasına girdiler.ama helal olsun bozuk saat bile günde iki kez doğruyu gösterirmiş.buda o anlardan biri.

  • Üstün ADALI 20 Mart 2013 14:29

    türk eğitim sen üyesiyim. devletin apo köpeğini muhatap alıp meşrulaştırılmasını eleştirmeye "barış istemiyen" olarak değerlendirip sapla samanı karıştıran anlayış karşısında diyorum ki. inançtan dolayı başörtüsü yasağına hayır ama. bir devlet görevlisi olarak. hastanede sağlık çalışanlarda olduğu gibi eğitim işkolunda da öğretmenin önlükle çalışması kanaatindeyim... bu eylemin bir diğer katılmadığım yönü ise "sivil itaatsizlik" diye adı masumlaştırılan. meri devlet düzenine karşı çıkmaktır. ha dağdaki teröristin "ben kanunu tanımıyorum" demesi ha "yürürlükteki mevzuata karşı çıkıyorum" demişin. devlet diye bir kavramın varlığına inanıyorsak. bu böyle...

    Yorumun Devamı
  • faruk 20 Mart 2013 14:10

    arkadaşlar inanın bu hükümet zamanında bile eğitim sen öyle bir karar almış olsaydı, bence katıılım oranı daha fazla olurdu..bütün arkadaşları duyarlı olmaya davet ediyorum..yaşasın özgürlük...

    Yorumun Devamı
  • ceka21 20 Mart 2013 13:43

    ebs yi niye kutluyorsunuz ki.özgür-eğitimsen 3 aydır yapıyor.bunlar destek vermedikleri içinmi yoksa yanlıştan dönüp özgür-eğitimsene katıldıkları için mi

  • ceka21 20 Mart 2013 13:40

    haberi düzeltin lütfen.özgür -eğitim sen bunu 3 aydır fiili olarak yapıyor zaten .bu eylem yeni değil. biz zaten 3 aydır yapıyoruz.onlar bize yeni katılıyorlar.

  • hatırlatma 20 Mart 2013 13:20

    sancaktepe yenidoğan ç.p.l.de eğitim bir senin okul temsilcisi bile sendikasının aldığı kararı uygulamıyor.

  • tebrik 20 Mart 2013 13:06

    ebs yi kutluyorum...

  • duderi21 20 Mart 2013 13:03

    serbest kıyafet uygulamasını her pazartesi uygulaması işle ilk başlatan ve sürdüren sendikanın özgür eğitim-sen olduğunun bilinmesini istiyorum ve sendika olarakta 18.03.2013 tarihinden geçerli olmak üzere kesintisiz eylem kararı alındığınıda hatırlatmak istiyorum . "herkes için adalet , herkes için özgürlük" sloganı ile yola çekan sendikamızın kararlı duruşunu tebrik ediyorum.

    Yorumun Devamı
  • Bir Yöneticinin Kaldığı İkilem 20 Mart 2013 12:00

    evet genel anlamda başörtüsü için yapılan bir eylem bence sakıncası yok.kravat meselesi var bence herkes kravat takmayı beceremediği için yakıştıran giysin diyorum yine sakınca yok.fakat şimdi lise veya ortaokul öğrencilerinin bazı ölçü bilmez bayanların neredeyse sıfır short ile gelirse bu çocuklarımızın göz günahının bedelini kim ödeyecek.veya bi yönetici olarak uyarma hakkım doğacak mı??

    Yorumun Devamı
  • memuru sattık, koltukları kaptık'a cevap 20 Mart 2013 11:57

    aynaya bak , iyi bak satan ve satılanlarda orada göreceksin cesur ol isminle yaz.

  • Teşekkür 20 Mart 2013 11:54

    destekleyen tüm dostlara selam olsun.

  • Tebrik ve teşekkürler! 20 Mart 2013 11:10

    bu eylemi başlatan ve destek verenleri tebrik eder, teşekkürlerimizi sunarız!.. hiç bir hak durup dururken verilmez... mücadelesiz hak alınmaz... selam olsun direnenlere...