MÜDÜRLÜK MÜLAKAT SONUÇLARINI AÇIKLAYAN İLLER -18-

Sizce Spor Toto Süper Lig''de Kim Şampiyon Olur?

Okul yöneticileri görevden alınacak buna kim karar verecek? 

Okul yöneticileri görevden alınacak buna kim karar verecek? 

GENEL BAŞKAN, MEB MÜSTEŞARI YUSUF TEKİN İLE MEB YASASINI GÖRÜŞTÜ. MÜSTEŞAR TEKİN: “OKUL MÜDÜRLERİ YAZILI VE SÖZLÜ SINAV SONUÇLARINA GÖRE ATANACAK; OKUL MÜDÜR YARDIMCILARI DA SINAVI KAZANANLAR ARASINDAN OKUL MÜDÜRLERİ TARAFINDAN SEÇİLİP, TEKLİF EDİLECEK.”

Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, Genel Merkez Yönetim Kurulu ile birlikte 05.03.2014 tarihinde Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Sayın Yusuf Tekin'i ziyaret etti.

        Ziyarette MEB Yasası ile ilgili görüşlerini bildiren Genel Başkan Koncuk, Müsteşar Sayın Tekin'e yasa ile ilgili endişelerini anlattı. Sayın Yusuf Tekin'e  “Okul yöneticileri keyfi olarak görevden alınacak, buna kim karar verecek? Yoksa okul yöneticilerinin görevden alınması için birtakım kriterler mi gelecek? Memlekete başarılı hizmetleri olan bir okul yöneticisi neden görevden alınacak?” diye sorduğunu kaydeden Koncuk, Müsteşar Yusuf Tekin'in, “Doğru söylüyorsunuz. Birtakım kriterler getirelim. Bu konuda siz de çalışın, biz de çalışalım. Beraberce değerlendirelim” dediğini bildirdi.

        Müsteşar Sayın Yusuf Tekin'e okul müdürlerinin görevden alınmasının ardından yeni müdürleri nasıl atayacaklarını soran Genel Başkan Koncuk, Müsteşar Tekin'in, okul müdürlerini yazılı ve sözlü sınav sonuçlarına göre atayacaklarını, sınavlarda başarı sağlayamamış kişileri okul müdürü olarak atamayacaklarını, dolayısıyla mevcut yönetmeliğin devam edeceğini söylediğini bildirdi.

        Mevcut yönetmeliğin aynen geçerli olacağını belirten Koncuk, “Tabi bu yönetmelik eksik kalacaktır, birtakım düzenlemelerin de yapılması gerekmektedir” dedi.

        Koncuk, Müsteşar Sayın Yusuf Tekin'in okul müdür yardımcılarının da sınavı kazananlar arasından okul müdürleri tarafından seçilip, teklif edileceğini açıkladığını kaydederek, “Bu açıklamalar Milli EğitimBakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin'e ait açıklamalardır. Tekin, ‘Bunlar bizim sözümüzdür, sözümüzün arkasındayız' demiştir” diye konuştu.

        “Kimse, kafasına göre ‘seni müdür yardımcısı yaptım' diyemeyecek” şeklinde konuşan Koncuk, Türk Eğitim-Sen'in bu işi çok yakından takip edeceğini bildirdi. Koncuk, “Demek ki okul yöneticiliğinde keyfi bir atama değil, yazılı ve sözlü sınav sonuçlarına göre atama söz konusu olacaktır” dedi.

        Genel Başkan Koncuk, Müsteşar Tekin'e stajyerliğin kaldırılması hususunda performans değerlendirmesinde sendika temsilcilerinin bulunmasının şeffaflık ilkesi gereği olduğunu da ifade etti. Koncuk ayrıca, Bakanlık müfettişlerinin de Ankara'da görevlendirilmelerinin daha doğru olacağını söyledi.

 

 

 

  • Bu haber için 49 yorum var

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
  • m.u 09 Mart 2014 16:24

    sınavla tanıp başarılı olanlar ne olacak.....yinemi sınav...haksızlık değilmi.bari kazanılan sınav puanları geçerli sayılsın.

  • idareci 09 Mart 2014 15:55

    artık kimse idareci konumunda olmayacak ki, görevlendirme olduğundan kazanılmış bir hak olarak idarecilik olmayacağına göre, yine sınav uygulamasını anlamkata güçlük çekiyorum.sanki büyük holdingin müdürü mü olacağız? hizmetlisi memuru vb elamanları olmayan okullarda görevlendirme idareci olacağız..(not:sınvala atanmıştım)

    Yorumun Devamı
  • idareci 09 Mart 2014 15:38

    bu iş arapsaçına döndü.her okulun idarecesini; öğretmenler,öğrenciler ve veliler seçsin.idareciler bak o zaman nasıl kaliteli olacak..bireysel bazda çalışıp sınav için yönetmelik kanun ezberlemekle olmuyor.çalıştırmayı ve ekip çalışmasını sağlayabilen öğretmen idareci olmalı.çıkış yolu bu,hiç kimse başka yol aramasın.

    Yorumun Devamı
  • kuruş yok 09 Mart 2014 15:13

    her şeyin müdürün vasıflarına bırakan öğretmenlerimizin şunu bilmesi gerekir:okulda başarı sadece öğretmenle olmuyor onlara yardım edecek kaynak yok müdürde.dilencilikle toner ve kağıdı karşılamakla eğitim olmaz

    Yorumun Devamı
  • lam cim 09 Mart 2014 12:45

    madem 20 yıllık idarecisin sınavdan korkmayacaksın . kazanamam diye korkuyorsan ya emekli olursun yada tıpış tıpış sınıfa girersin. öğretmenlere öğretmenlik öğretiyodunuz ya? alın size fırsat koç gibi yapın öğretmenliği.....yok ama yok 20 saat ek dersi bırakmak, kafana göre mesai kavramını terketmek o kadar kolay değilmiş. bu yorumlardan çok iyi anlaşılıyor. öğretmen egzersiz yapmak isteyince devleti korur açmazsın sanki kendi paran, okula gelmeyince kendine ek ders yazarsın. önce siz kendinize bakın sonra yasayı çıkaranları Allaha havale edersiniz. dürüst ve çalışkan idarecilere diyecek sözüm yok. onların zaten bu tür polemiklere girmeyeceğini düşünüyorum...

    Yorumun Devamı
  • eski müdür 09 Mart 2014 11:18

    sayın koncuk yeniden atama hakkımızı niçin gündeme getirmediniz,

  • Attila 09 Mart 2014 09:10

    hani koncuk efendi ortalığı yakıp yıkıyodun. akp'nin 550 milletvekili olsa bu yasayı çıkaramazdı. ne oldu?

  • MÜFETTİŞE HİÇ GEREK YOK 09 Mart 2014 00:56

    müfettişe gerçekten hiç gerek yok.o işi müdür,müdür yadımcısı yapabilir.müfettişlerde öğretmen olarak atansın sayın bakanım.

  • ÖĞRETMEN; ÇOK GÜZEL ONAYLANSIN 09 Mart 2014 00:48

    bir sınav kazan ömür boyu yat babam yat, çalışan emekçilere havanı at babam at. buna dur demek hayaldi, gerçek oldu.şimdi abbas yolcu. hadi müdürüm çoçuklar ın elinden tut babam tut. aldığın maaşları birazcık da sen hak et babam et.l

    Yorumun Devamı
  • MÜDÜR DEMEK 09 Mart 2014 00:28

    müdürlük demek yönetmelikleri ezberlemek değildir, yönetmeliği okuyup doğru karar vermektir.tüm yönetmelikleri ezbere bilemezsin,ihtiyacın olursa açar okur değerlendirirsin, meb müşteşarı ve genel müdürlür, il milli eğitim müdürleri tüm yönetmelikleri biliyormu, gelsin onlarda sınava girsin bakalım.yıllarca hakimlik yapan hakimlerin mahkeme ortamında daima yanında tck kitabı vardır.önemli olan yetenek, sorun çözme, doğru idare edebilmektir.

    Yorumun Devamı
  • vizyonu açık öğretmen 09 Mart 2014 00:24

    ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz' sözü gereği bence basit bir sınav idareci atanmak için yetersiz. çünkü atanan müdür yeri geldiğinde 1000 kişilik geleceğimize lider oluyor ve buda bir kitabı ezberleyip, nihayetinde sınavdan yüksek puan alarak olmaz. ancak master,-doktora varsa, tky biliyorsa, proje yapabiliyorsa, ...gibi iyi bir idareci olur. bence idareci okulda ve performansa dayalı seçimle 3 yılda bir yapılmalı.

    Yorumun Devamı
  • bu tes böyle 09 Mart 2014 00:06

    çıkar dü nyası işte oda yerini kaptı bu te e hiç güvenilmez

  • bahtiyar su ürünleri mezunu 08 Mart 2014 23:59

    17 aralıktan önce olsa cemaat atardı.kısmet işte.

  • leo 08 Mart 2014 21:27

    sende kabullendin be sayın başkan hemen nasıl atanacak falan etmeye başladın yazıkkkk