23 NİSAN BÜYÜK COŞKUYLA KUTLANIYOR -CANLI

Kabinede Hangi Bakan Değişmeli?

2013 Branşlara Göre Öğretmen İhtiyaçları(YENİ)

2013 Branşlara Göre Öğretmen İhtiyaçları(YENİ)

2013 Branşlara Göre Öğretmen İhtiyaçları(YENİ)

Türkiye Geneli Branşlara Göre 152.865   norm kadro açığı bulanmaktadır. Mebbis verilelerinde alına bilgiler doğrultusunda branşlara göre norm sayısı ve mevcut öğretmen sayısı ve o branşa ait ihtiyaç sayıları gösterilmektedir.


En çok açık Rehber öğretmenliğinde 17 Bin 302 olarak belirlenmiş. Rehber Öğretmenliğini 16 Bin 145 ile İngilizce Öğretmenliği takip ediyor. Sınıf Öğretmenliği norm açığı ise 10 Bin 426 olarak belirlenmiş. 

İşte branşlar ve norm açıkları:

30.05.2013 Mebbis verilene göre bakanlık tarafından açıklanan tablo


Zihin engelliler Öğretmenliği  7700

Türkçe Öğretmenliği            8016

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği   3471

Sınıf Öğretmenliği             10426

Rehber Öğretmen                17302

Okul Öncesi Öğretmenliği       7190

Müzik Öğretmenliği             3671

Matematik Öğretmenliği         4047

İşt. Engelliler Sınıf Öğr.     790

İngilizce Öğretmenliği         16145

İlköğretim Matematik Öğr. 9836

Güzel Sanatlar/Resim           1790

 

melih öztürk
melih_ozturk1@hotmail.com

  • Bu haber için 20 yorum var

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
  • tef.. 07 Haziran 2013 21:57

    askc hocam; biliçim açığı 4807 yazıyordu siz nerden 5700 olduğunu duydunuz?

  • ASKC 05 Haziran 2013 08:49

    bilişim açığı 5700 neden ondan bahsedilmio... ayrıca fen 6949, beden 6375 ihtiyaç var

  • bence de 02 Haziran 2013 20:26

    bence de tekrar yapılmalı alan değişikliği..

  • tekrar 02 Haziran 2013 19:43

    sınıf öğretmenlerine tekrar alan değiştirme şansı verilmeli diyorum. özellikle yan alandan geçişlere..en azından tekno tasarım ve zihinsel engelliler kadar yetersiz olunmayacağını savunuyorum....yan alan geçiş açılmalıı

    Yorumun Devamı
  • kadir demir 02 Haziran 2013 16:25

    din kültürü öğretmenliğindeki norm açığı belirtilmemiş. onlar öğretmen olarak önemsenmiyor mu?

  • salih 02 Haziran 2013 15:36

    sınıf öğretmeni fazlası var hala alıyorlar

  • erer 02 Haziran 2013 14:14

    yalan.....

  • Eğitim Bilimleri Mezunu 02 Haziran 2013 12:26

    eğitim bilimleri mezunlarının %90'nı rehber öğretmen olarak görev yapıyorlar ve çok başarılı bu işi icra ediyorlar. geriye kalan %10'luk kısmın eğitim yöneticiliği görevi icra etmelerinden dolayı rehber öğretmenliğe geçiş yapamamıştır. rehber öğretmenliğe geçişlerinin sağlanması için bakanlığımızdan gereğini arz ediyoruz.

    Yorumun Devamı
  • yazık 01 Haziran 2013 23:57

    2. sınıfa bile ingilizce koymuşlar yazıklar olsun misyonerlerin oyunlarına alet olanlara..hangi avrupa ülkesinde türkçe yabancı dil olarak zorunlu okutuluyor.ne kadar saçma bir iş anlaşılır gibi değil.bakanlık aslında tüm dersleri ingilizce okutmalı ana dilimiz ya ne de olsa.. yazık

    Yorumun Devamı
  • fen 01 Haziran 2013 23:37

    fen açığı yokmu ya?bizim okulda 2 fen normu boş.unutmuşlar herhalde.:)))

  • İdareci 01 Haziran 2013 22:56

    külli yalan. sanırım bu kamuajansın atama istediği branşlar.Allah aşkına okul öncesi,rehber,insilizce müzik,görsel sanatlar nerede norm açığı varmış yaa. bunların hangisi gerekli şuan türkiyede.

    Yorumun Devamı
  • müdür 01 Haziran 2013 22:20

    en son bakanlığın aksaray daki okul yönetimi seminerinde bakanlık şube müdürünün söylediği sınıf öğretmenlerinden yüzde 48 i sadece sınıf öğretmenliği mezunu olduğu yıllarca alan değişikliği yapıldığı halde