MÜDÜR YARDIMCISI GÖREVLENDİRME DUYURUSU YAPAN İL MEM'LER - 33 -

Ocak Ayı 15 Bin Öğretmen Atamasında Hangi Branşa Daha Fazla Kontenjan Ayrılmalıdır?

Özel eğitim kurumları yönetmelik taslağı hazırlandı

Özel eğitim kurumları yönetmelik taslağı hazırlandı

MEB, özel eğitim kurumları ve rehberlik hizmetlerine ilişkin yeni yönetmelik taslağı hazırladı.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), özel eğitime ihtiyacı olan bireylere yönelik eğitim imkanlarının artırılması ve daha etkin hale getirilmesi için özel eğitim kurumları ve rehberlik hizmetlerine ilişkin yönetmelik taslağı hazırladı. Bakanlık taslağı paydaşların görüşüne açtı.

 

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği taslağı paydaşların görüşüne açıldı. Görüşlerin alınmasının ardından yönetmelik yeniden gözden geçirilerek son hali verilecek.

 

Taslakta, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin akranlarıyla birlikte kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarından daha etkin bir şekilde yararlanması amacıyla düzenlemeler yapıldı. Bu kapsamda hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler için ilkokul ve ortaokul kademelerinde artık özel eğitim okulu ve özel eğitim sınıfı açılmamasına karar verildi. Böylece bu öğrenciler kaynaştırma ve bütünleştirme uygulamalarından yararlandırılarak akranlarıyla birlikte eğitim görmesinin sağlanması amaçlanıyor. Taslağa göre, hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin gittiği okullara veya sınıflara yeni öğrenci kaydı yapılmayacak. Halen kayıtlı öğrenciler ise mezun oluncaya kadar eğitimlerini bu okullarda veya sınıflarda sürdürecek.

 

Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerden çeşitli nedenlerle okula hiç kayıt yaptırmamış olanların eğitim sistemine dahil edilmeleri ve eğitim imkanlarından yararlanmaları için tamamlama programı uygulamasına yer verildi. 10 yaşına girmiş ve 18 yaşını tamamlamamış, okula hiç kayıt yaptırmamış bireyler; eğitim uygulama ilkokullarına yerleştirme kararı verilenlerin, okullara devamının sağlanması amacıyla tamamlama programları düzenlenecek. Bu programın yürütülmesine ilişkin planlama okul yönetimince yapılacak. Programda, toplumsal uyum becerileri, hayat bilgisi, dil ve konuşma gelişimi, okuma yazma, matematik, beslenme eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi, trafik ve ilk yardım zorunlu dersler arasında yer alacak. Bu derslerin öğretim programları temel alınarak Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanacak. Program günlük 6 ders saati olmak üzere 12 haftada tamamlanacak. Programı bitiren öğrenciler ilkokulu tamamlamış sayılacak ve ortaokula kaydedilecek. Programın uygulanacağı sınıf mevcutları en fazla; orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olanlar için 8, otistik öğrenciler için 6 öğrenciden oluşacak.

 

Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için velinin kendisinin ya da veli tarafından sağlanacak bir kişinin öğrenciye destek olması amacıyla okulda veya sınıfta bulunabilmesine yönelik düzenleme yapıldı. Okul veya kurum müdürlüklerince refakat edilmesine karar verilen bireyin, velisi veya vasisi ya da yazılı olarak yetkilendirdiği kişi ücretsiz taşıma hizmetinden yararlandırılacak.

 

Anadolu Ajansı

  • Bu haber için 19 yorum var

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
  • ufuk bu sana cevaptır.. 19 Temmuz 2014 17:03

    özel eğitimde bireyler için toptan bir eğitim teklifi verilemez.25 yıllık özel eğitimciyim.her engelli için kaynaştırma kararı ab normu falan değildir.bu işin bir standartı olamlıdır.engelliler seviyelerine göre kaynaştırma kararı alınmalıdır.toplumdan uzak dediğin eğitimle engelli bireyler sosyalleşmekte,özgüveni olan,mutlu bireylere dönmektedirler.kendileri gibi olan akranlarıyla bu gerçekleşmektedir.

    Yorumun Devamı
  • ufuk 27 Mart 2014 15:26

    ben de özel eğitimde çalışıyorum. bu çocuklar için verilen eğitim normal gelişim düzeyi olan bireylerle beraber ab normlarına göre düzenlenmelidir. toplumdan ve diğer bireylerden uzaklaşan bir yaklaşımla bu sistem yürümez.taslak olumlu.

    Yorumun Devamı
  • Görme engelli okulları..... 27 Ocak 2014 16:55

    görme engelli ve işitme engelli okulları kapatılmamalıdır.özel eğitim yönetmeliği yönündeki görüşlerinizi oer@meb.gov.tr eposta adresine görüşlerinizi atın

  • Özel eğitimci kardeşe cevap 27 Ocak 2014 12:39

    kusura bakma bende özel eğitim öğretmeniyim. 20 yıldır çalışıyorum. aynı sınıfta hem grup hem bireysel eğitim yapıldığını görmedim. okullarda bireysel eğitim odası hazırlansın oralarda bireysel eğitim yapılsın. bunun dışında aynı sınıfta sadece gevezelik yapılıyor. hele ikiside bayan öğretmense.

    Yorumun Devamı
  • büyük hata.. 27 Ocak 2014 11:44

    sadece hafif düzey zihinsel engel.okulları kapatılmayacak ayrıca işitme ve görme engelliler ortaokulları ,liseleri kapanacak.olaya en önemli açı olan engelli öğrenci açısından bakmak istiyorum.20 küsur yıllık özel eğitimciyim.engelli öğrenci kaynaştırma uygulamalarında kalabalıklar arasında yalnız kalmakta sosyalleşememektedir.mutsuz,başarısız ve içine kapanık bir bireye dönmektedir.bunu nereden biliyorum derseniz 5-8 sınıflarda işitme engelliler okuluna nakil gelenlerden tespitimiz bu. peki işitme engelliler okulunda olan bireyin durumu nedir?işitme engelliler olarak normal bireylerden ayrılarak bir araya gelince toplumdan soyutlanıyor algısına rağmen öğrenciler kendi aralarında sosyalleşiyor,okuma yazma öğreniyor,mutlu ve başarılı bir birey haline geliyor.burada bir paradoks var.dışarıdan bakan bunu anlayamaz.ama özel eğitim hizmetleri genel müdürlüğüde mi anlamaz ?

    Yorumun Devamı
  • nasıl 27 Ocak 2014 08:36

    buna göre sağlam çocuklarda özel eüitime muhtaç duruma gelecek demektir. bunu hazırlayan önce bir yıl böyle karma bir sınıfta çalışşın sonra yeni yönetmelik hazırlasın

  • özel egitimci 26 Ocak 2014 23:49

    bana göre aceleye getirilmiş bir taslak.bir çok eksik yönü olmakla birlikte en azından tartışmaya açılarak bu eksiklikler giderilebilir.ama ben yaptım oldu denirse bu haliyle yönetmelik yürürlüğe girerse özel egitim olur normal egitim.bu da özel egitime muhtaç öğrencilerin normal sınıfta kaybolup bir köşeye atılması demektir.inşAllah eleştirilere göre tekrar degerlendirme yaparlar

    Yorumun Devamı
  • özel egitimci 26 Ocak 2014 23:13

    bazıları bilmeden karnından konuşuyor anlaşılan .yorumlara bakıyorum da iki öğretmen hazla diyor bir yorumcu.daha niye iki öğretmen girildiğini bile bilmiyor ama yorum yapıyor.a be kardeşim iki öğretmen girer çünkü biri bireysel çalışırken diger öğretmen grup çalışması yapar.bu dünyanın her yerinde böyledir. bilende konuşuyor bilmeyende

    Yorumun Devamı
  • Kaynaştırma hakkında ... 26 Ocak 2014 23:09

    kaynaştırma hakkında; engelli türleri konusunda verimliliği ,gerekliliği ve standartları geri dönütleri için akademik ve bilimsel çalışmalar yapılmadan böylesine özel eğitimde kaynaştırmaya bodoslama dalmak çok çok manidar diyorum...engellilerin engelini ortadan kaldıracak eğitim yerine kaynaştırma işin bakış açısını değiştirmek olarak kalıyor.gözümü kapamakla yalnız kendimize gece yaparız.engelliler hak ettikleri özel eğitimi almalılar.

    Yorumun Devamı
  • vahim hata 26 Ocak 2014 22:39

    bu yönetmelikte yönetici atama yönetmeliği gibi yürürlüğe girer girmez mahkemeye verilecek.insaf edin eğer ciddiyseniz özel rehabilitasyon merkezlerini kapatında devletimizin soyulmasını önleyiniz.işte size bir tepki.bir veli olarak çok üzüldük....

    Yorumun Devamı
  • Rehabilitasyona neden gidiliyor 26 Ocak 2014 22:17

    özel eğitim uygulama merkezinde eğitim gören öğrencilerin destek eğitim için rehabilitasyon merkezine gitmesinin bir gereği olmadığı halde öğrenciler gitmektedir. devletimiz bu çocuklar için gereksiz para ödemektedir. bir öğrenci düşünün eğitim uygulama okulunda haftada 30 saat eğitim aldığı halde bir şey öğrenemiyorsa rehabilitasyon merkezinde aldığı hafta da 2 saatte mi bir şeyler öğrenecek. devletimizin özel eğitim sınıflarına ve eğitim uygulama okulana devam eden ikinci bir özrü olmayan işitme ve zihinsel engelli öğrencilerin rehabilitasyon merkezi için ücret ödememesi gerektiğini düşünüyorum

    Yorumun Devamı
  • her sınıfa 2 öğretmen fazla 26 Ocak 2014 22:13

    orta ve ağır düzeydeki her sınıf için 2 zihin engelliler sınıf öğretmeni normu yerine 1 zihin engelliler sınıf öğretmenliği normu verilmelidir. çünkü bir sınıfta 2 öğretmen olması öğrencilerin ihmal edilmesine sebep olmaktadır. öğretmenler kendi arasında muhabbet etmekte ve derslerin verimliliği düşmektedir. yada öğretmenlerden biri bilgisayar vb şeylerle meşgul olmaktadır. resim, müzik, beden eğitimi ve din kültürü öğretmenlerinin bu öğrencilere hiçbir katkısı olmadığı görülmüştür. bu öğretmenlerin özel eğitim uygulama merkezlerinde derse girmelerinin iptal edilmesi gerektiğini düşünüyorum

    Yorumun Devamı
  • Destek Eğitim Odası 26 Ocak 2014 22:10

    ilkokul ve ortaokuldaki hafif düzeydeki zihin engelli öğrencilerin eğitim gördüğü sınıflar kapatılacaksa destek eğitim odalarını aktifleştirmek gerekir. değilse kaynaştırma öğrencileri sınıfta kaynayıp gidecek. destek eğitim odalarını aktifleştirmek için en az 3 kaynaştırma öğrencisi olan okula 1 sınıf öğretmeni normu verilse 6 kaynaştırma öğrencisine 2 sınıf öğretmeni , 9 kaynaştırma öğrencisine 3 sınıf öğretmeni şekilde devam edebilir. destek eğitim sayesinde kaynaştırma öğrencisi hem diğer öğrencilerle kaynaşmış hem de destek eğitimle eksikleri tamamlanmış olur.

    Yorumun Devamı
  • Dikkat sesinizi duyurun. 26 Ocak 2014 21:35

    öğrencilerin,öğretmenlerin,ailelerin ve özel eğitimde söz sahibi olan belli başlı üniversitelerin görüşleri alınmadan yangından mal kaçırırcasına çıkarılan bir taslaktır.nereden biliyorum derseniz bende özel eğitimciyim. yatılı özel eğitim kurumlarının pansiyonu için çalıştay düzenleyen genel müdürlük böylesine önemli bir konuda baskın yönetmelik çıkarma telaşındadır.özel eğitim pahalı ,çok emek isteyen,uzman personel ihtiyacı olan,belli bir özel müfredatı olan ve en önemlisi engellilerden kar elde etme peşinde olmayan fedakarlık isteyen bir alandır.özel eğitim işi bir ticaret alanına dönüştürülmektedir.tüm paydaşlara sesleniyorum sesinizi duyurun yanlışı durdurun...

    Yorumun Devamı
  • Tüm özel eğitim paydaşları 26 Ocak 2014 21:34

    yeni taslak tam anlamıyla özel eğitimden devleti dışlayan ve işi destek eğitim adıyla (haftalık 1-2 saatlik kursla )özel özel eğitim kurumlarına bırakan ; paydaşların görüşü alınmadan yapılan bir taslaktır.bu taslak ile devlet elini taşın altından çekmektedir.kaynaştırma kararı konusunda bir standart belirlemeden her engellileye kaynaştırma kararı vermek toptancılıktır.toptancılıkta ise kaliteye yer yoktur.bu taslak gerçekleşir ise özel özel eğitim kurumlarına bütçeden hatırı sayılır bir kaynak aktarılacaktır.bu varolan devlet kurumları kapatılarak yapılacaktır.