23 NİSAN BÜYÜK COŞKUYLA KUTLANIYOR -CANLI

Kabinede Hangi Bakan Değişmeli?

Diyanet Yeterlilikte Baraj Puanını Düşürmeli

Diyanet Yeterlilikte Baraj Puanını Düşürmeli

Diyanet Yeterlilikte Baraj Puanını Düşürmeli


Diyanet İşleri Başkanlığının 17 Mart 2013 tarihinde yapmışolduğu (Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavı) MBSTS ve Yeterlilik sınavında büyük sıkıntılar yaşayan adayların sorunlarını Din Bir Sen Genel Başkanı Lütfi Şenocakdan sonra Ankara İl Başkanı Veli Ekin'de bir basın açıklaması yaparak dile getirdi.

 

Diyanet İşleri Başkanlığının 17 Mart 2013 tarihinde yapmış olduğu (Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavı) MBSTS ve Yeterlilik sınavında büyük sıkıntılar yaşayan adayların sorunlarını dile getirmek maksadıyla Din Bir Sen Ankara il Başkanı Veli Ekin bir basın açıklaması yaptı.

Veli Ekin yaptığı basın açıklamasında ;

 

Diyanet işleri başkanlığının MBSTS ve Yeterlilik sınavında sınıfta kaldığını, adaylar arasında adaletsizliğin yaşandığını savunarak; “Diyanet İşleri başkanlığı tarafından 17 Mart 2013 tarihinde yapılan MBSTS ve Yeterlilik sınavına toplam 160 binden fazla aday katılmıştır. Kur'an kursu öğreticisi, imam-hatip ve müezzin kayyım kadrolarında ilk defa görev almak isteyenlere yönelik yeterlik sınavında adayların hemen hemen hepsinde aynı sorun ve sıkıntı dikkat çekmektedir. Adaylar arasında Eğitim ve Lisans farkı gözetmeden yapılan sınavda birçok aday 1 yıl boyunca hazırlandığı sınavda başarısız sonuçlar beklemekte.”


Veli Ekin açıklamasında Diyanet'in baraj puanını düşürmesi gerektiğinin altını çizerek; “Diyanet ordusuna katılmak için geceli gündüzlü sınavlara hazırlanan ve her birinin yüreklerinde dine hizmet ateşi bulunan on binlerce kişinin katıldığı yeterlilik sınavı tam anlamıyla hayal kırıklığı oluşturmuştur. Diyanet işleri başkanlığımız tarafından bu hatanın telafi edilebilmesi için baraj puanının düşürülmesi gerekmektedir.”dedi.

  • Bu haber için 18 yorum var

    YORUM YAZ
  • Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
  • tuba kaya 13 Nisan 2013 23:27

    100000 den fazla insanın başvurduğu sınavda eleme yapmak için soruları zorlaştırmışlar..yılda 500 600 kkö alınıyor.60000 kişi kkö yeterlililğe başvurmuş...çok çalışmak lazım çoook

    Yorumun Devamı
  • fatih can 04 Nisan 2013 17:28

    diyanete mail attım maalesef puan düşürme gibi bir düşünce yok. ayrıca kaliteli adam sadece 80 soruya cevap vermeyle olmaz. insanların ekmeği ile oynayanların bir gün ekmeklerinden olabilecekleri unutulmamalı. zaten diyanetin kul hakkı denen bir olgudan haberi olduğunu düşünmüyorum. onun için hakkımı helal edip etmememin pek de anlamı kalmıyor.

    Yorumun Devamı
  • ayşe zeynep, kpss puan adaletsizliği 27 Mart 2013 08:17

    imam hatipleri 50 kpss puanı ile atadılar. kuran kursu öğreticilerini atamada neden kpss 60 puanı istemekteler.aslında bu adaletsizliğin giderilmesi gerekiyor.gerçi bu konuda dava açıldı büyük ihtimalle lehimize sonuçlanacak.

    Yorumun Devamı
  • hafız ali 24 Mart 2013 13:31

    kaliteli mehmet vayyyyy aman sen kaliteni düşürme aynen dvmmmmmmmmm..anladın sen onu

  • Mehmet 22 Mart 2013 22:55

    sınavın zor olmasına çok sevindim hiç bir şey bilmeyen kişilerin yerine çok bilenler bir yerlere gelsin. bilmeyenler mazeret üretmesin. bari dini konularda kalite isteyelim.

  • aygül gönan 21 Mart 2013 15:48

    kuran kursu öğreticiliği yeterlilik soruları hafızlara yönelikti sanki bu işi hafızlar yapsın gibi bir hava esti hangi ayetin devamı tamamla tecvitten iki soru gördüm izhar ile idğamı mütecaniseyn başka göremedim.çok çalışamadım ilahiyat önlisansı 1999 da bitirdim şansımı deneyeyim dedim pişman oldum kendimi kötü hissettim ama teşhisim doğru hafız olmak lazımdı epeyce soru vardı hafızlara yönelik.

    Yorumun Devamı
  • eğitimci 20 Mart 2013 22:30

    ya kardeşlerim bu imtihan matematik, fizik, kimya ... dersinin imtihanı değil ki konuşalım barajı düşürelim. bırakın Allah aşkına barajın düşmesini tartışmayı. sizler eğer bu konuda imam, müezzin, kuran kursu öğretici olacaksanız pek tabiki bu sınavlardan yüksek, çok yüksek puanlar almalısınız. ama bakıyorum bilgi eksikliğinizi tamamlamak yerine, nerede bir eksikliğimiz var demek yerine barajı düşürelim tartışması yapıyorsunuz. bu vahim bir durum olsa gerek....

    Yorumun Devamı
  • omer 20 Mart 2013 18:26

    daha öncede yetrlilik aldık ama birşey çıkmadı bütün ümidimiz bu sınavdı bundan da ummadığımız sorular çıktı bari eski aldığımız yetrliliği geçerli sayın Allah aşkına

  • M.Cevher 20 Mart 2013 15:42

    eğitim düzeyine bakılmadan herkese aynı soruların sorulması ve sorulan sorularında pek kaliteli olmayışı bu günkü diyanet işlerine yakışmıyor.

  • alppp 20 Mart 2013 15:40

    sorular zor değildi. bizim seviyemizin düşüklüğünü göstermez. tecvid beklerken. kuranı kerim meali soranların seviyesi problemli bence. nasip diyorum. 8-17 mesaisine devam. :(

  • eğitimci 20 Mart 2013 11:49

    klavuzda tevsir sınav konuları arasında yokken sınavda sorulmuştu adaylar sınav iptali için mahkemeye

  • Ahmet 20 Mart 2013 11:13

    sınavın zor olduğuna katılıyorum.ancak din hizmetinde çalışanların seviyeli olmasından yanayım.artık önüne gelen imam müeezzin olamıyor.sınavdaki sorular da reel konulardan olabilirdi

  • israfil 20 Mart 2013 11:07

    baraj aşağı, kalite aşağı; baraj yukarı kalite yukarı

  • berkant gizemli 20 Mart 2013 10:04

    kalite yükseliyor demektir.baraj yukarı,kalite daha ileri gitsin.

  • Asiye dağ 20 Mart 2013 09:31